תפריט נגישות

טור' רבקה ויסבורד ז"ל

רבקה ויסבורד
בת 24 בנפלה
בת איידל ויונה
נולדה בפולין - פלניץ
ב-ט"ז באייר תרפ"ד, 20/5/1924
התגייסה ב-אוגוסט 1947
שרתה בחיל השריון חט' 11
נפלה בקרב
ב-כ"ב בניסן תש"ח, 1/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: עין-זיתון
באזור חיפה, כרמל וגליל מערבי
מקום קבורה: צפת - ישן
חלקה: 1, קבר: 55.

קורות חיים

ויסבורד רבקה ("ריבה", "רבקה'לה"), בת יונה ואיידל (עדינה), נולדה ב-20 במאי 1924 בפלניץ, פולין. למדה בבית-ספר עממי. חברה בתנועת-הנוער "גורדוניה" מילדותה. עם פלישת הנאצים לפולין נכלאה עם משפחתה בגיטו לודז', גם שם הוסיפה לפעול בעניני התנועה. ב-1944 העבירוה למחנה-עבודה בגרמניה. אחרי השחרור הגיעה משם לאיטליה ופניה מועדים לארץ. עבדה בקיבוץ-הכשרה והעפילה בעליה ב' בספינה קטנה ורעועה והגיעה לארץ בספטמבר 1945. בארץ מצאה את אחותה היחידה שנשארה לה מכל המשפחה. היתה חברה בקבוצת אבוקה שבעמק בית-שאן למעלה משנה, התאקלמה יפה ולמדה את השפה העברית. משם עברה לחיפה ועבדה בבית-חרושת לסריגה. חברה פעילה במשמרת-הצעירה של מפלגת פועלי ארץ-ישראל, היתה ערה ביותר לחיים הציבוריים. שנה אחת היתה פעילה ב"הגנה", באחד מגדודי חטיבת "עודד", אחר-כך נכנסה לקורס-לחובשות ונשלחה למחנים ולצפת שבגליל העליון. בצפת היתה חובשת-הפלוגה.

בתפקידה כחובשת עשתה הרבה להקלת סבלם של הפצועים, עודדה את רוחם והשפיעה עליהם אור וחום נפש. על-ידי כך נתחבבה ביותר על כל חבריה. עבדה בבית-החולים "הדסה" בצפת.

אך לא הסתפקה בכך ואחרי עבודתה בבית-החולים היתה יוצאת לשמירה בעמדות. משהתגייסה גיוס מלא, אמרה לאחותה: "לא נרשה שכאן יהיה לנו גיטו שני..." בליל כיבוש עין-זיתון הערבית היתה בעמדה הקיצונית של צפת. כדור חדר לעמדה והיא נפגעה בפניה ונפלה - מספר ימים לפני שחרורה של העיר - באור ליום כ"ב בניסן תש"ח (1.5.1948). למחרת היום נקברה בצפת.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)