תפריט נגישות

טור' ירדנה גרינשטיין ז"ל

ירדנה גרינשטיין
בת 19 בנפלה
בת לאה ושלמה
נולדה בתל אביב
ב-ג' בסיון תרפ"ט, 11/6/1929
התגוררה ביפתח
שרתה בפלמ"ח - חטיבת יפתח הגדוד השלישי - ''הגליל''
נפלה בקרב
ב-ב' בשבט תש"ח, 13/1/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: צפת
באזור הגליל
מקום קבורה: גבעתיים - נחלת יצחק

קורות חיים

בת שלמה ולאה. נולדה ב- 6 בנובמבר 1929 בתל-אביב. אביה היה כשלושים שנה פועל רכבת ונפטר זמן לא רב לאחר נפילתה. עד גיל 16 למדה בבית-הספר בשכונת בורוכוב, מקום מגוריה. נערה שקדנית ושקטה. אהבה לצייר. נפשה דבקה בטבע, אותו הרבתה לתאר בציוריה. השתלמה בחקלאות בחוות הלימוד בפתח-תקוה במשך שנתים והתמחתה בענף עצי-הפרי. היתה חברה בהסתדרות "הנוער העובד". עשתה שנה בהכשרה בקיבוץ אשדות-יעקב שבעמק הירדן.

ב-1947 הצטרפה אל הפלמ"ח יחד עם חבריה בגרעין ההכשרה המגויסת בקיבוץ אשדות יעקב. שירתה בפלוגה ג', של הגדוד השלישי של הפלמ"ח. עם פרוץ הקרבות עלתה עם חבריה מהפלמ"ח לצפת, היתה עמוד התווך בהגנת הרובע היהודי של העיר, ושם נפלה בקרב ב-13 בינואר 1948.

בהיקטף החבר הראשון בהכשרתם, היא כותבת, שאינה יכולה לשאת את הכאב הרב, הנשקף מכל אחד, באבדן החבר היקר. וכשהמוות החל להלך אצלם בהכשרה, היא אומרת:"התרגלנו למוות.."

בדברי הספד לזכרה נאמר בין היתר:"מחלקת הכשרת "אשדות" חנתה בבית-בוסל בצפת ושמרה על רובעי היהודים בצפת ביום ובלילה. הבנות נשאו בעול התפקידים יחד עם הבחורים.. לתפקיד נצרך הרבה כח רצון ושקט נפשי. ירדנה עמדה במבחן ללא תלונה. אדרבה, תמיד תוך התלהבות, תוך התמסרות ורצון להיות חזקה. היא מילאה כל תפקיד בלי לגלות טפח של חולשה... הלכה מאיתנו חברה יקרה ומסורה".

הובאה לקבורה בנחלת-יצחק.

הופק במערכת "גלעד-לזכרם", באמצעות חב' תבונה בע"מ (054-6700799)